Caderea parului la femei.

  Caderea parului apare atat la barbati cat si la femei, mai exact 40% dintre persoanele care se confrunta cu problema caderii parului sunt femei, caderea parului are diferite cauze, stres, suprasolicitare, dereglari hormonale sau cauze ereditare. La unele femei parul se subtiza treptat, iar la altele pot aparea pete fara par ( chelii ) pe  coroana capului. Oricare ar fi cauza afectiunii, este importat sa consultati un medic specialist, care va va recomanda cel mai bun tratament pentru rezolvarea eficienta a problemei dumneavoastra. Faptul ca problema caderii parului este tot mai des intalnita, a condus la intensificari ale cercetarilor care au dus la cresterea numarului de tratamente pentru combatere a afectiunilor aparute la nivelul scalpului, cum ar fi caderea parului, matreata, par deteriorat si asa mai departe, tratamente care repara, hranesc si intaresc firul de par si chiar faciliteaza regenerarea acestuia. Pielea capului are peste 100000 de fire de par, foliculii de par produc un singur fir de par care creste aproximativ 1 centimetru pe luna. Dupa circa 2 ani parul intra in faza de rapus, acesta subtiindu-se si apare chiar caderea parului. Ciclul continua, firele rupte si cele afectate fiind inlocuite.


Menopauza si caderea parului.


  Menopauza ar putea părea înspăimântătoare în teorie, dar este un fenomen natural ce se întâmplă tuturor femeilor  în jurul varstei cuprinse intre 45 la 55 de ani. Hormonii joacă un rol semnificativ  în aproape fiecare parte a corpului nostru, inclusiv in par, starea de spirit, echilibru apă, tensiunea arterială și dezvoltarea de creștere. Hormonii acționează ca mesageri în organism, care ajuta corpul nostru, spunandu-i ce să facă și când să o fac pentru a asigura o eficiență maximă a funcției organelor. Hormoni sunt o parte a noastra, a cailor respiratorii, cardiovasculare, sistemului nervos, digestiv si sistemului imunitar, sunt doar cateva. Atunci cand o femeie trece prin menopauza, numarul hormonilor tine sa fie mai mic, ceea ce se rasfrange asupra mai multor parti ale corpului, pana cand acestis se readaptaza la un nou ciclu, acest lucru poate afecta profund grosimea si rezistenta parului unei femei, hormonii fiind direct conectati la cresterea si caderea parului. Dezechilibrul  hormonal cauzat de menopauza poate duce la caderea parului in smocuri, din cauza presiunii exercitate asupra glandelor suprarenale. Prin păstrarea unui regim alimentar echilibrat și un regim de exercitii fizice, controlul nivelului de stres și asigurându-vă sa nu aveti nicicun deficit de vitamine de mare importanta, veti diminua caderea parului la menopauza.



Postsarcina si caderea parului.


 

 Atunci cand o femeie ramane gravida, este un fapt cunoscut ca parul ei devine neobisnuit de vibrant, gros si sanatos. Cu toate acestea, femeile nu se gandesc la schimbarea prin care trece corpul dupa nastere. In timpul sarcinii, nivelul sporit de estrogen da un ten radiant, un par mai puternic si mai sanatos, unghii mai sanatoase. Dupa ce dai nastere, nivelul de estrogen scade dramatic, care, la randul sau, afecteaza aproape fiecare aspect al corpului tau. Unele femei incep sa observe caderi ale parului in timpul dusului sau la periat si intra in panica, nu este cazul. Caderea parului postpartum este o situatie cu care aproape orice femeia se va confrunta dupa ce a dat nastere, stresul doar va agrava problema. Nivelul de hormoni al unei femei va reveni la normal la cateva luni dupa ce a dat nastere, ceea ce va ajuta la revenirea starii normale de sanatate a parului, dupa aproximativ 6 pana la 12 luni. O alimentatie echilibrata, bogata in legume, proteine si fructe, poate ajuta la accelerarea procesului de recuperare.



Alimentatia si caderea parului.


  Alimentatia joaca un rol important in sanatatea parului. Ce mananci afecteaza in mod direct multe aspecte ale corpului tau, dar are si efecte notabile asupra sanatatii parului tau. Unul dintre cele mai bine pastrate secrete care duc la stralucirea, frumusetea si ingrosarea parului, este pastrarea unei diete echilibrate, ce contine proteine si fier, cu fructe si legume. Din moment ce parul contine proteine, este recomandat sa asiguri necesarul de proteine din fiecare zi. Cercetarile arata ca deficientul de vitamine de orice fel, cauzeaza caderi ale parului. Oricare ar fi vitamina care iti lipseste, A, B, C, D, E, trebuie sa te adresezi specialistului pentru a optine o solutie viabila pentru problema ta. De asemenea suplimentele pot fi extrem de eficiente, unele dintre alimentele sanatoase pentru cresterea parului sunt: peste si stridii, cartofi dulci, oua, iaurt grecesc, linte si afine. In functie de dietele specifice, alegerile alimentare pot varia. Daca mananci peste, somonul este unul dintre cele mai sanatoase alimente pe care le poti manca, ofera numeroase beneficii intregului corp si in special parului, somonul este bogat in proteine si vitamina D, care impreuna lucreaza pentru un par puternic si sanatos. Somonul de asemenea contine omega-3, acizi grasi de care organismul are nevoie pentru cresterea parului. Din moment ce pielea capului este compusa din omega-3, ingerarea acestuia favorizeaza un scalp sanatos. Daca nu iti place pestele, poti obtine aceste substante valoroase si din alte surse, cum ar fi avocado, nuci si seminte de dovleac.


Lipsa zincului duce la pierderea parului, deci de aceea este important sa mananci stridii. Stridiile ajuta la vindecarea scalpului uscat si sub forma de fulgi, si ajuta la ingrosarea parului, acestea oferindu-ti de aproape cinci ori cantitatea zilnica necesara de zinc. Daca nu aveti posibilitatea sau nu va plac stridiile, va puteti lua necesarul de zinc din carnea de vita si din oua.


Ouale sunt cel mai preferat mic dejun si contin un pachet bogat de nutrienti benefici. Cele patru componente principale ale oualelor, sulf, fier, zinc si seleniu, lucreaza impreuna pentru a duce oxigen foliculilor de par, acest lucru faciliteaza ingrosarea parului.


Cartofii dulci sunt unul dintre alimentele cele mai nutritive de pe planeta, cu nenumarate beneficii, variind de la recuperarea musculara la sanatatea parului. Cartofii dulci sunt cunoscuti drept un puternic antioxidant, bogat in beta-caroten, pe care corpul il transforma in vitamina A, nivelul sanatos de vitamina A ajuta la hidratarea scalpului.


Lintea este de asemenea o sursa incredibila de sanatate ce ajuta in lupta impotriva caderii parului, aceasta contine biotina, care faciliteaza cresterea parului intr-un ritm rapid, atunci cand este consumata in mod constant. Alte substante necesare pentru cresterea parului sunt proteinele, fierul si zincul, substante continute in linte, ceea ce fac din fasole o resursa viabila pentru ingrosarea si cresterea parului.


Produsele lactate nu au o reputatie prea buna. Cu toate că mulți cred că hormonii adăugati în produsele lactate pot fi mai degrabă nesănătoase, alimente, cum ar fi iaurtul grecesc pot imbunatati starea de sanatate a parului. Acest lucru se datorează faptului că iaurtul grecesc conține vitaminele B5 și vitamina D, care ajuta la imbunatatirea sanatatii foliculului, si ii face mai puternici și capabili să țină părul în locul său pentru perioade mai lungi de timp. Asigurați-vă că veti cosuma iarturi cu continut scazut de grasime.

 O alimentatie sanatoasa este fundatia de baza a parului sanatos.


Suprasolicitarea si caderea parului.


 Pune jos uscatorul de par! Supraexpunerea la caldura prin utilizarea acestor instrumente are o legatura directa cu ruperea si pierderea parului. Daca ai probleme cu parul, este subtiat sau iti cade, in general obiceiurile de suprasolicitare, infrumusetare peste masura, pot fi cauza problemei tale. Cu toate acestea, daca nu esti o persoana care utilizeaza in mod regulat instrumente de uscare ce incalzesc, dar totusi intapini problema caderii parului, pot fi si alte cauze, cum ar fi, purtarea palariilor stranse, aplicarea de tratamente chimice, cum ar fi vopsirea. De cele mai multe ori nu ne dam seama cat de mult ne pot afecta aceste lucruri simple pe care le facem parului nostru si este necesara o analiza atenta a obiceiurilor  de infrumusetare a parului pentru a putea avea un par sanatos. Nu este bine sa iti perii parul mai mult de o data pe zi, si asta cu o perie cu dintii rari pentru a minimiza deteriorarea si ruperea parului. Palariile stranse pot avea un efect negativ asupra liniei parului, aceasta poate pune o presiune mare asupra foliculilor de par, parul devine mai moale si se rupe mai usor. O alta greaseala pe care o fac unele femei este folosirea prosopului prin frecare pentru uscarea parului, lucru ce duce la ruperea acestuia. Modificarea acestor obiceiuri simple poate imbunatatii vizibil starea de sanatate a parului tau.